28.11.2015

Sceny dramatyczne z życia Człowieka (Akt I)



Sceny dramatyczne z życia Człowieka

Występują: Człowiek i Chór Żeński

Akt I

Człowiek – Opowiem wam swoją Historię.
Chór – Opowie nam Historię.

Człowiek – Od początku znałem tylko Dobro.
Chór – Znał Dobro.

Człowiek – Ale zamarzyło mi się poznać Zło.
Chór – Chciał poznać Zło.

Człowiek – Tak zaczęła się moja Tragedia.
Chór – Zaczęła się Tragedia.

Człowiek – Wygnano mnie w Dziki Kraj.
Chór – Trafił w Dziki Kraj.

Człowiek – Odtąd musiałem się trudzić i pocić.
Chór – Musiałem się trudzić.

Człowiek – Ale nic z tego nie miałem.
Chór – Nie miał nic.

Człowiek – Zabiłem więc Brata.
Chór – Zabił Brata.

Człowiek – Nic z tego nie miałem.
Chór – Nadal nic nie miał.

Człowiek – Ale wszyscy się przestraszyli.
Chór – Wszyscy się przestraszyli.

Człowiek – Tak zdobyłem Władzę.
Chór – Zdobył Władzę.

Człowiek – Teraz mogłem założyć Państwo.
Chór – Założył Państwo.

Człowiek – Mogłem panować nad Ludem.
Chór – Zapanował nad swoim Ludem.

Człowiek – Okazało się, że muszę walczyć ze wszystkimi dokoła.
Chór – Walczył ze wszystkimi.

Człowiek – Zabijaliśmy się nawzajem.
Chór – Zabijali się nawzajem.

Człowiek – Ale nic z tego nie powstało.
Chór – Nic nie powstało.

Człowiek – My rabowaliśmy ich, a oni rabowali nas.
Chór – Wszyscy rabowali wszystkich.

Człowiek – A wciąż rodziły się Nowe Pokolenia.
Chór – Rodziły się Nowe Pokolenia.

Człowiek – Tak żyliśmy przez tysiące lat.
Chór – Tak żyli przez tysiące lat.

Człowiek – Jedynym celem było panowanie nad Innymi.
Chór – Panowanie nad Innymi.

Człowiek – Przemijały Pokolenia i Władcy.
Chór – Przemijali Władcy.

Człowiek – Ale cel pozostawał ten sam – Podbój i Rabunek.
Chór – Celem Podbój i Rabunek.

Człowiek – Wczoraj Podbój i Rabunek.
Chór – Podbój i Rabunek.

Człowiek – Jutro Podbój i Rabunek.
Chór – Podbój i Rabunek.

Człowiek – A wszystko to przez tysiące lat.
Chór – To samo przez tysiące lat.

Człowiek – Zbrodnie nad zbrodniami.
Chór – Zbrodniom nie było końca.

Człowiek – Brat zabijał Brata.
Chór – Człowieczy Los.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz